ReklamaB1 ŚO - nexentire 05.04-31.12 Piotr

Ogumienie

Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  17.05.2019, ~ Administrator   Czas czytania 4 minuty

Strona 2 z 2

Wideo wykonane przez agencję Young & Rubicam, która 25 lat temu była odpowiedzialna za kreację kampanii z Carlem Lewisem, towarzyszy pracom trzech autorów. Przedstawia moc jako wewnętrzną siłę, która popycha człowieka, aby zawsze wychodził poza schematy i kontrolował ją, jako niezbędny czynnik dla osiągnięcia dowolnego celu. Koncepcje zawarte w filmie są również zilustrowane serią zdjęć, które wzbogacają drukowaną wersję Raportu Rocznego.

“ Power is nothing without control”: historia ćwierćwiecza

Fotografia Carla Lewisa z nagłówkiem „Power is nothing without control” otworzyła drogę do kampanii reklamowej, która odniosła tak wielki sukces, że do dnia dzisiejszego nadal identyfikuje Pirelli.

Idąc za fotografią Annie Leibowitz, w kolejnym roku Gerard di Thame wyreżyserował pełną efektów specjalnych reklamę telewizyjną, w której Carl Lewis podąża ulicami Nowego Jorku. Finałowe ujęcia ujawniają tajemnicę: podeszwa stopy Carla Lewisa wzmocniona wzorem bieżnika opony Pirelli P6000.

Carl Lewis udostępniał swój wizerunek marce Pirelli do 1996 roku. W następnym roku jego miejsce zajęła francuska zawodniczka Marie-José Pérec, wówczas najszybsza kobieta na świecie. Reklama Pirelli rozgrywała się w miejscu pełnym lodu i lawy, z morskimi potworami, wartkimi strumieniami i innymi niebezpieczeństwami, z których bohaterce udaje się ponownie uciec, nosząc na stopach bieżnik opony Pirelli.

Następnie rok 1998, który był rokiem Ronaldo - jego ujęcie z tyłu na wzór posągu Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro stało się natychmiastową ikoną nawet poza światem reklamy.

Roczny Raport Pirelli od kultury do innowacji

Od 2010 roku Roczny Raport Pirelli przeszedł transformację - dzięki wkładowi osobistości ze świata sztuki i kultury międzynarodowej - od „prostych” raportów po narzędzia komunikacyjne, które można przeliczyć za pomocą różnych form na rok życia firmy. Rocznik 2010 został na przykład zilustrowany zdjęciami uczniów, zainspirowanych tematyką zrównoważonego rozwoju, z Naba di Milano, natomiast w następnym roku Raport Pirelli został wzbogacony o 18 ilustracji autorstwa grafika Stefana Gleruma.

W 2012 roku rysowniczka i ilustratorka z Nowego Jorku, Liza Donnelly wzbogaciła Raport Roczny swoimi pracami, a w 2013 roku autor i scenarzysta Hanif Kureishi zaangażował dziesięć młodych międzynarodowych talentów, aby przerobić pomysł „koła” w projekcie „Spinning the Wheel”. W 2014 roku „sztuka ulicy” znalazła się w centralnym punkcie Raportu Rocznego Pirelli, w którym zaprezentowano prace artystów z różnych stron świata – z Brazylii Mariny Zumi, z Niemiec Dome i z Rosji Alexeya Luki, które zostały połączone w jedną piramidalną ekspozycję w Pirelli HangarBicocca. W następnym roku Pirelli zaangażowała rosyjskiego artystę Pokrasa Lampasa, przedstawiciela nowoczesnej kaligrafii, do interpretowania wartości bycia „wyjątkowym” poprzez dwie rzeczy: pismo ręczne i odciski palców. Tom zatytułowano „Każdy znak jest wyjątkowy”.

W 2017 roku marka Pirelli chciała wykorzystać Raport Roczny do opowiedzenia historii cyfrowej transformacji firmy w „Data meets passion”, otaczając własną opowieść Pirelli pięcioma rzemieślnikami 4.0, którzy wykorzystali technologie cyfrowe do rozwoju swoich firm. Treść artystyczna i literacka tego tomu była dziełem artysty Emiliano Ponziego i trzech uznanych na całym świecie pisarzy: Mohsina Hamida, Toma McCarthy'ego i Teda Chianga.

GALERIA ZDJĘĆ

Pirelli: raport roczny za 2018
Pirelli: raport roczny za 2018
Pirelli: raport roczny za 2018
Pirelli: raport roczny za 2018
Pirelli: raport roczny za 2018
Pirelli: raport roczny za 2018

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony